Ontspannen in Ubud - Reisverslag uit Mojokerto, Indonesië van Bart en Ine Kinable - WaarBenJij.nu Ontspannen in Ubud - Reisverslag uit Mojokerto, Indonesië van Bart en Ine Kinable - WaarBenJij.nu

Ontspannen in Ubud

Door: Ine Geerdens

Blijf op de hoogte en volg Bart en Ine

21 Juli 2016 | Indonesië, Mojokerto

Ontspannen in Ubud

Vandaag is het relaxdag! We verblijven in een heel mooi hotel. Bij het ontbijt krijg je een menukaart van de dag voorgeschoteld en mag je kiezen wat je wil. Telkens met een vers sapje erbij (bv. mango met limoen en munt). Aangezien het vandaag eens niet regende en het zwembad een ongelofelijk zicht biedt op de omringende jungle (van ver lijkt het zelfs of het zwembad geen rand heeft) was het hét moment om aan het zwembad te gaan liggen. Zalig:) Na een verfrissende douche ging Bart even op ons kleine terras vooraan zitten (omgeven door een stenen muurtje) om een banaan op te eten. Dat bleek niet zo'n geweldig idee te zijn. Plots hoorde ik Bart roepen 'doe de terrasdeur dicht!'. Ineens zaten er drie (makak)aapjes op het stenen muurtje van ons terras. Nadat ze de banaan hadden opgegeten en een korte voorstelling hadden gegeven over hoe ze zich voortplanten, sprongen ze terug in de grote boom op uitkijk.
Bij het hotel konden we een shuttle nemen naar het centrum van Ubud. Daar was de dagelijkse markt nog bezig. Duidelijk gericht op toeristen; wanneer je nog maar naar iets keek, begonnen ze al te onderhandelen over de prijs. De markt lijkt eindeloos door te lopen en je raakt makkelijk verdwaald tussen de kraampjes en kleine steegjes bedekt met kleurrijke parasolletjes. Ubud is toeristisch maar wel heel gezellig; veel winkeltjes en restaurantjes. Er zijn ook veel spa's en massagesalons terug te vinden, dus hebben we tussendoor ook nog even onze rug laten masseren:) Nadien besloten we te gaan dineren bij Café des Artistes, dat opgericht is door een Belg. Aangezien het 21 juli was, een feestdag voor ons, hing het hele restaurant vol met Belgische vlaggen. Er stond een barbecuebuffet en het dessert was zelfs in onze driekleur gemaakt. Grappig om ver weg van huis tussen Vlamingen en Belgische vlaggen te zitten! Ubud is alleszins een leuk stadje om te bezoeken als je naar Bali gaat.

• 22 Juli 2016 - 15:41

Kim Bonné :

Hey ine,

Verblijven jullie in alila ubud? Wij zaten daar ook tijdens onze reis in bali. Ook in café des artistes zijn we gaan eten. De massages zijn idd zalig daar. Ook in het hotel zeker de moeite. Geniet nog van jullie reis.

Groetjes