Zwemmen in een aquarium - Reisverslag uit Mojokerto, Indonesië van Bart en Ine Kinable - WaarBenJij.nu Zwemmen in een aquarium - Reisverslag uit Mojokerto, Indonesië van Bart en Ine Kinable - WaarBenJij.nu

Zwemmen in een aquarium

Door: Ine Geerdens

Blijf op de hoogte en volg Bart en Ine

24 Juli 2016 | Indonesië, Mojokerto

Aangezien we gisteren en vandaag niet zoveel activiteiten hebben gedaan, is dit een 2 in 1- blog. Gisteren vertrokken we al om 5u 's morgens (in mijn ogen: 's nachts) en werden we bij een haventje in het Noorden van Bali gedropt om met een klein bootje (leek op een kajak met een motortje) de zee op de gaan om dolfijnen te spotten. We hebben er enkelen even met hun vin zien boven komen maar al bij al was het een zeer toeristische activiteit en was het een beetje zielig voor die beestjes dat ze elke ochtend door tientallen bootjes worden opgejaagd. Als er dan iemand een dolfijn gespot had, zag je alle bootjes daar naartoe racen...Nadien hebben we in een strandhutje ontbeten en gingen we een boeddhistische tempel bezoeken waar ook de Borobudur in miniatuur was nagemaakt. Het was een vrij groot complex en op zo'n plaats verwacht je uitleg van een gids. Die van ons was er zelf nog nooit geweest (een zin die we al meermaals gehoord hebben) en had wat uitleg over het tempelcomplex van internet afgedrukt en ons laten lezen op weg naar daar. Ongelofelijk! Zo kan iedereen zich wel gids noemen...Rond de middag kwamen we aan bij het volgende hotel; The Menjangan. Een hotel midden in het nationaal park dat bestaat uit twee grote delen; de Bali Tower (soort van pagode met verschillende verdiepingen en een mooi uitzicht) met in de buurt onze hotelkamer en een complex aan het strand. Je kan op die twee plekken ook eten. Wanneer we naar het strand wilden, moesten we maar bellen en dan bracht een soort van camionette met stoeltjes bovenop ons naar daar (het lag een aantal km verder en de weg / bospad is 's avonds niet verlicht). Na een lang dutje hadden we daar onder het strooien dak van een strandhutje genoten van de happy hour en wat gegeten op het strand. Het eiland dat hier in de buurt ligt is blijkbaar een hele mooie locatie om te duiken en snorkelen dus vandaag, na een ontbijtje met zicht op zee, gingen we de onderwaterwereld verkennen. We vertrokken met een kleine boot met snorkelaars (5, waaronder ik), één duiker (Bart) met begeleider naar het eiland. We gingen op twee verschillende plaatsen onder water. Amai nog nooit zoveel verschillende vissen, waterplanten en koraal gezien! Het was net alsof je in een aquarium zwom! Ik heb zelfs enkele grote zeesterren gezien. Bart had al enkele jaren niet meer gedoken maar vond het ook een super ervaring en heeft ook leuke filmpjes verzameld van zijn verkenningstocht langs de klif. Het was de moeite! Het strandje hier is erg rustig. In de late namiddag hebben we er zelfs reeën en aapjes zien passeren. Nadat we de zon hadden zien ondergaan vanop de Bali Tower hebben we iets gegeten en zijn we naar een activiteit gegaan die vanavond georganiseerd werd; open air cinema. De film die werd gespeeld heette 'Chef'. Een toffe feelgoodmovie, en dat onder de sterrenhemel. Een ideale afsluiter van een mooie dag in het Westen van Bali.