Baden in de jungle - Reisverslag uit Mojokerto, Indonesië van Bart en Ine Kinable - WaarBenJij.nu Baden in de jungle - Reisverslag uit Mojokerto, Indonesië van Bart en Ine Kinable - WaarBenJij.nu

Baden in de jungle

Door: Ine Geerdens

Blijf op de hoogte en volg Bart en Ine

20 Juli 2016 | Indonesië, Mojokerto

Gisterenavond hebben we toch wel iets grappigs meegemaakt. Het was al een tijdje aan het gieten dus hadden we het een beetje fris. Het restaurant is voor een stuk open, maar er zijn twee hoekjes waar een haardvuur brandt. Al een hele tijd waren ze er iemand aan het schminken en een camera aan het instellen. Omdat er niets gebeurde en wij kou hadden vroegen we of we daar mochten gaan zitten. Wat later op de avond zaten de hoteluitbaters te dineren met de schminkpopjes. Blijkbaar werd er een documentaire over hun tentenkamp opgenomen voor de Indonesische tv. Moest je dit ooit op tv zien en er komen twee bleekscheten in voor die aan het haardvuur scrabble zitten te spelen, dat zijn wij dus :p
Gisteren hadden we een mailtje gestuurd naar het reisbureau over onze ontevredenheid over de gids maar blijkbaar was er geen andere beschikbaar en hebben ze hem erover aangesproken. Het was dus wel een beetje raar om hem deze ochtend terug te zien. Hij begon er gelukkig zelf over en wil vooral dat wij gelukkig zijn. Het zal nooit onze beste vriend worden maar hij doet alleszins zijn best. Vandaag hebben we veel in de auto gezeten. We reden (2u) naar een uitzichtspunt waar we zicht hadden op de Kintamani-vulkaan en het Baturmeer en lunchten daar. Nadien was het een uurtje rijden naar de Besakih-tempel, de grootste Hindoe-tempelcomplex van Bali. Je mag wel niet in de tempels zelf. Bovenaan in de middengang bevindt zich de algemene tempel. Links en rechts ervan allemaal tempels van clans. Een clan bestaat uit mensen van dezelfde bloedlijn. Onze gids behoort tot een clan van maar liefst 750 mensen. Een ceremonie is hier dus een heel gebeuren! Na de moedertempel hielden we normaal gezien nog halt bij twee plaatsen maar omdat de tijd wat krap werd (om 18u is het hier al donker) hebben we het waterpaleis (Tirta Ganga) overgeslagen en zijn we meteen naar Tenguan gereden, het oudste dorpje. Net Bokrijk! Dikke kasseien, kippen die overal rondlopen, mensen die in hun huis dingen verkopen die ze zelf maken (bv. geweven sjaals, manden, geverfde eieren,...), waterbuffels op het grasveld, hanen in een kooitje die gebruikt worden voor hanengevechten,...Wel tof om te zien! Hierna was het nog 2u rijden naar ons hotel, Alila Ubud. Amai hoe chique! Hier krijg je een instant vakantiegevoel. Een mooie kamer met een drankje en roosje op het bed voor onze huwelijksreis...En die badkamer! We hebben een stukje badkamer op ons terras (stukje overdekt en afgebakend) waar een groot bad en een regendouche staat. Na een drukke dag buiten in een warm bad liggen met junglegeluiden op de achtergrond, ideaal om onze dag mee af te sluiten!