Actie! - Reisverslag uit Mojokerto, Indonesië van Bart en Ine Kinable - WaarBenJij.nu Actie! - Reisverslag uit Mojokerto, Indonesië van Bart en Ine Kinable - WaarBenJij.nu

Actie!

Door: Ine Geerdens

Blijf op de hoogte en volg Bart en Ine

22 Juli 2016 | Indonesië, Mojokerto

Vandaag hebben we een erg leuke, actieve dag achter de rug. We zijn begonnen met een fietstochtje in een typisch Balinees dorp. Onderweg stopten we bij een lokale markt waar de huisvrouwen 's morgens hun ingrediënten halen om hun maaltijden mee te bereiden. Wat verder lag een kleuterschool. De kindjes hingen vooral buiten in de speeltuigen (de meesten worden door één van hun ouders in het oog gehouden). De klasjes waren leuk ingericht, vergelijkbaar met de onze. Er stonden zelfs maquettes van gebedshuizen van elke religie op de kast, zodat ze later ook andere godsdiensten begrijpen en hier respect voor hebben. Daar zouden we bij ons nog wat van kunnen leren! Na het schooltje zijn we gaan kijken bij een vrouw wiens koer vol rijst lag om te drogen. Elk uur ging ze er met een soort van ploeg door...die achter haar scooter hing. Gelukkig wordt de rijst nadien nog gewassen! Wanneer we verder de natuur in trokken, stonden we tussen rijstvelden en grote vijvers vol met lotusbloemen. Een prachtig zicht! Leuk om Bali ook eens op deze manier te leren kennen. Onze gids lijkt iets meer moeite te hebben met actieve dingen, zo had hij bv. al 10 jaar niet meer gefietst:p Na de fietstocht brachten we een bezoek aan een tempel die op het meer Bratan lag. Een beeld dat je vaak ziet terugkomen op reisboeken over Indonesië. Er was net een ceremonie bezig; een leuk plaatje om het hele gebeuren van dichtbij te aanschouwen!
Na de lunch gingen we met een lokale gids een korte trekking doen, gevolgd door een oversteek met kano op het Tambligan meer. Nadien reden we verder naar het Noorden, naar Munduk. Daar deden we nog een afdaling naar een mooie waterval voor we naar ons hotel gingen. De hotels worden precies altijd maar mooier en liggen telkens temidden van een groene oase. De verrassing voor onze honeymoon was deze keer een lekkere cake met verse aardbeien! Nadat we hiervan gesmuld hadden, zijn we nog even gaan bubbelen in de jacuzzi, die in de prachtige tuin op helling achter het zwembad ligt, een verdieping lager. Tussen de verdiepingen brandde er zelfs een kampvuur om je aan te warmen. Allemaal dik in orde! Jammer weer dat we hier weinig tijd hebben om er ten volle van te genieten, want morgen moeten we al vroeg (5u) uit de veren!

• 22 Juli 2016 - 23:42

Simon:

Klinkt super daar!!
    Dat is normaal dat die gids het zwaar heeft, als gij eens ne trap geeft Bart ;) die lotus bloemen groeien snel zeker?
    Niet te veel cake en nog veel jacuzzi daar, maar vooral veel plezier met elkaar!!!

Groeten

Simon

• 26 Juli 2016 - 07:49

Robert :

Amai dat ziet er allemaal super uit....ik denk dat ik ook zo'n reis ga boeken.
    Geniet van jullie huwelijksreis.

Robert